Inovacijos gamyboje



Inovacijų gamyboje paskirtis sudaryti galimybes sukurti ir pagaminti atitinkantį vartotojų reikalavimus (poreikius) gaminį, kuris būtų pakankamai pigus ir kokybiškas, kad jį būtų galima sėkmingai realizuoti rinkoje, o jo gamyba būtų naši ir efektyvi.
1. Inovacija [lot. innovare – atnaujinti, pakeisti] - procesas kurio metu kažkas yra atnaujinama, ar kitaip tariant kažkas įdiegiama. Inovacija iš esmės skiriasi nuo išradimo ar renovacijos. Inovacija daugumoje reiškia išradimo įgyvendinimą ir pripažinimą rinkoje. Kai kurios inovacijos pasižymi griaunamąja jėga, kuri keičia visuomeninį gyvenimo būdą, darbo ir mokymosi procesą. Esminės inovacijos, įdiegtos rinkoje transportavimo ir komunikacijų sistemos (automobiliai, keliai ir internetas), sukuria daugiau komforto ir kasdienį gyvenimą daro efektyvesnį. Versle ir ekonomikoje inovacijos yra augimo katalizatorius ir paprastai siejamos su esminiais teigiamais pokyčiais.
Išskirti keturi inovacijų tipai (Oslo Manual):
2. Produkto inovacija yra naujos gėrybės arba paslaugos įgyvendinimas. Įgyvendinamos gėrybės ar paslaugos turi būti naujos arba reikšmingai patobulintos jų charakteristikų arba numatomo naudojimo atžvilgiu. Tai apima ženklius techninių specifikacijų, komponentų ir medžiagų, naudojamų programinės įrangos paketų, draugiškumo vartotojui ir kitų funkcinių charakteristikų patobulinimus. Produkto inovacijos gali remtis naujomis žiniomis ar technologijomis, arba naujomis žinomų žinių ir technologijų panaudojimo kombinacijomis. Terminas „produktas“ yra naudojamas tiek gėrybėms, tiek ir paslaugoms apibūdinti. Produkto inovacijos apima ir naujų gėrybių bei paslaugų įvedimą, ir žymius esamų gėrybių bei paslaugų funkcionavimo bei vartojimo patobulinimus. Pirmi mikroprocesoriai ir skaitmeninės kameros buvo naujų produktų , kuriems pritaikytos naujos technologijos, pavyzdžiai. Pirmasis nešiojamas MP3 leistuvas, kuriame pritaikyti egzistuojantys programinio aprūpinimo standartai bei miniatiūrinės atminties technologijos, buvo naujas produktas, apimantis egzistuojančias technologijas. Produkto inovacija yra produkto naujų naudojimo būdų plėtojimas, kada techninėje specifikacijoje atliekami tik minimalūs pakeitimai. Pavyzdžiui, naujos valymo priemonės įvedimas, kada ši priemonė paremta egzistuojančia chemine kompozicija, kuri anksčiau buvo naudojama tarpiniam gaminių padengimui. Žymūs egzistuojančių produktų patobulinimai įmanomi pakeitus medžiagas, komponentus ir kitas išpildymą gerinančias charakteristikas. Įvedus ABS stabdymo sistemą, GPS globalų pozicionavimą automobiliuose, gauti dalinių produkto techninių subsistemų pokyčių inovacijų pavyzdžiai. Žymūs paslaugų teikimo patobulinimai (efektyvumo ir greičio srityse), naujų esamų paslaugų charakteristikų bei visiškai naujų paslaugų įvedimas yra produkto inovacijos (pavyzdžiui, internetinės bankininkystės įvedimas). Dizainas yra neatsiejama produkto inovacijų plėtojimo ir įgyvendinimo proceso dalis, išskyrus tuos atvejus, kai nėra žymių produkto funkcionavimo charakteristikų ar panaudojimo numatymo pokyčių. Šiais atvejais gali būti gautos marketingo inovacijos. Įprasti patobulinimai ar reguliarūs sezoniniai pokyčiai nelaikomi produkto inovacijomis.
Proceso inovacija yra naujo gamybos arba paskirstymo metodo įgyvendinimas. Įgyvendinamas gamybos arba paskirstymo metodas turi būti reikšmingai patobulintas, tai apima reikšmingus pokyčius technikoje, įrangoje arba programiniame aprūpinime. Proceso inovacijos gali būti skirtos sumažinti gamybos ir paskirstymo kaštus produkto vienetui, pagerinti kokybę, gaminti, paskirstyti naujus ar žymiai patobulintus produktus. Gamybos metodai apima technikas, įrangą ir programinį aprūpinimą, kuris naudojamas gėrybėms ir paslaugoms teikti. Naujų gamybos metodų pavyzdžiai yra naujos automatizavimo įrangos gamybos linijoje įgyvendinimas ar kompiuterizuoto projektavimo produkto plėtojimui įdiegimas. Paskirstymo metodai siejami su įmonės logistika ir apima įrangą, programinį aprūpinimą ir technikas tiekimui, tiekiamų objektų išdėstymui įmonės viduje, ar išbaigtų produktų paskirstymui. Naujo paskirstymo metodo pavyzdžiai yra brūkšninis kodas, radijo dažnio identifikatoriais paremtos prekių keliavimo sistemos. Proceso inovacijos apima naujus žymius paslaugų kūrimo ir paruošimo metodų 3
patobulinimus. GPS (Globalaus pozicionavimo sistemos) įdiegtos transportavimo paslaugų procese, naujos kelionių rezervacijos sistemos, nauja projektų vadybos konsultavimo srityje technika yra proceso inovacijos. Proceso inovacijos taip pat apima ir naujas arba žymiai pagerintas technikas, įrangą ir programinį aprūpinimą, kuris skirtas pagalbinėms rėmimo veikloms (pavyzdžiui, pirkimui, apskaitai, skaičiavimui, eksploatavimui, informavimui ir komunikavimui).
Marketingo inovacija yra naujo marketingo metodo įgyvendinimas. Įgyvendinamas marketingo metodas turi apimti reikšmingus produkto dizaino, pakavimo, pozicionavimo, skatinimo ar įkainojimo pokyčius. Marketingo inovacijos yra nutaikytos geriau tenkinti pirkėjo poreikius, atverti naujas rinkas, arba įmonės produktą naujai pozicionuoti rinkoje, įmonės pardavimų didinimo tikslu. Išskirtinis marketingo inovacijos bruožas yra marketingo metodų, kurie anksčiau nebuvo naudojami įmonėje, įgyvendinimas arba jau egzistuojantiems, arba naujiems produktams. Tai turi būti naujos marketingo koncepcijos ar strategijos dalis, kuri atspindi žymų naują dalyką, kuris skiriasi nuo jau egzistuojančių marketingo metodų. Šie metodai gali būti sukurti inovatyvioje įmonėje arba nukopijuoti iš kitų organizacijų. Marketingo inovacijos gali apimti ir esminius dizaino pokyčius, kurie yra marketingo koncepcijos dalis (patobulintas įpakavimas, forma, skonis ir pan.). Naujas marketingo metodas yra produkto pozicionavimas, sukuriant naujus pardavimo kanalus. Čia neįeina logistikos metodai (pavyzdžiui, transportavimas ir laikymas), o tik pardavimas vartotojams (pavyzdžiui, frančizės ir licenzijų taikymas). Inovacijos, išdėstant produktą, apimą ir jo pateikimo būdą, pavyzdžiui, baldai pirkėjui demonstruojami pilnai apstatytuose kambariuose. Nauji marketingo metodai, kurie skirti produktų pirkimo skatinimui yra marketingo inovacijos (pavyzdžiui, produkto parodymas televizijos programoje ar filme, prekės ženklo atnaujinimas, lojalumo kortelių įvedimas). Inovacijos įkainojant produktą apima naujų kainų strategiją (pavyzdžiui, kainos reguliavimą priklausomai nuo paklausos, kada poreikis mažas, tai ir kaina maža, arba internete matoma produkto kaina). Jei vienintelis įkainojimo metodo taikymo tikslas yra skirtingų kainų, skirtingiems vartotojų segmentams nustatymas, ar reagavimas į sezoninius pokyčius, tai nėra marketingo inovacija.
- Microsoft Word 105 KB
- 2015 m.
- Lietuvių
- 11 puslapių (5675 žodžiai)
- Universitetas
- Edvinas
-