Europos šalių susitarimo dėl kelių transporto priemonių ekipažų, važinėjančių tarptautiniais maršrutais, darbo apžvalga


Įvadas. Aetr susitarimas. AETR susitarimo pagrindiniai aspektai. Dviejų vairuotojų komandos darbo ir poilsio režimas pagal AETR susitarimą. Tachografo naudojimas. Išvados. Literatūra.


Pagrindinis AETR (European Agreement concerning the Work of Crews of Vehicles Engaged in International Road Transport, angl.) susitarimo sudarymo tikslas – skatinti gerinti keleivių ir krovinių tarptautinius vežimus kelių transporto priemonėmis bei kelių eismo saugumą. Taip pat, vadovaujantis Tarptautinės darbo organizacijos principais, šis susitarimas reglamentuoja kai kurias darbo sąlygas tarptautinio kelių transporto įmonėse ir tam tikrų priemonių, užtikrinančių reglamentavimą, naudojimąsi.

Šis susitarimas, visu pirma, skirtas tolimųjų reisų vairuotojams, jų saugumo, sveikatos bei darbo efektyvumo užtikrinimui. Taigi, tolimųjų reisų vairuotojas, tai žmogus, kuris kelias savaites ar ilgesnį laiką praleidžia savo darbo vietoje, t. y. krovininėje transporto priemonėje. Reiso metu vairuotojas nuvažiuoja kelis tūkstančius kilometrų pristatant krovinius į paskirties vietą. Bet vilkikų vairuotojai negali vairuoti nesustodami ir be poilsio todėl, kad darbo ir poilsio režimas yra griežtai reglamentuotas ir tai turi didelės įtakos krovinių vežimo procesui.

AETR susitarimas reguliuoja kelių transporto priemonių, vykdančių tarptautinius keleivių ir krovinių vežimus, ekipažų sudėtį, jų darbo ir poilsio režimą. Pateikiami reikalavimai, kurių privaloma laikytis sudarant pamainos ir savaitės vairavimo grafikus, sprendžiama ekipažų darbo ir poilsio režimo kontrolės problemą darant privalomu naudotis kontrolinį prietaisą – tachografą. Taip pat yra nurodomas šiuo prietaiso įrengimo, naudojimosi ir patikrinimo sąlygos.

Taigi, galima išskirti tokius AETR susitarimo pagrindinius aspektus: vairavimo laikas per dieną, pertraukos darbo dienos metu, kasdieninis poilsio laikotarpis, kassavaitinis poilsio laikotarpis, maksimali vairavimo trukmė per savaitę, kontrolinio prietaiso naudojimosi taisyklės.

Keturias su puse valandas vairavęs vairuotojas turi ilsėtis ne mažiau kaip 45 minutes, išskyrus tą atvejį, kai prasideda jo kasdieninis poilsio laikotarpis (AETR susitarimo 7 str.). Tai grafiškai pavaizduota 1 paveikslėlyje. Pertrauką galima suskirstyti į 2 dalis, iš kurių viena turi būti ne trumpesnė nei 30 min.

Dviejų vairuotojų komandos darbo ir poilsio režimas pagal AETR susitarimą

Reiso metu krovininį automobilį arba keleivinį autobusą gali vairuoti du vairuotojai. Tokiu atveju kiekvienas vairuotojas 30 valandų bėgyje turi turėti mažiausiai 9 valandas nepertraukiamo kasdieninio poilsio, tačiau vairuotojų poilsio laikas kabinoje su miegama vieta užsiskaito tik kai transporto priemonė stovi.

  • Microsoft Word 511 KB
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (1988 žodžiai)
  • Kolegija
  • Petr
  • Europos šalių susitarimo dėl kelių transporto priemonių ekipažų, važinėjančių tarptautiniais maršrutais, darbo apžvalga
    10 - 1 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Europos šalių susitarimo dėl kelių transporto priemonių ekipažų, važinėjančių tarptautiniais maršrutais, darbo apžvalga. (2017 m.). https://www.mokslobaze.lt/europos-saliu-susitarimo-del-keliu-transporto-priemoniu-ekipazu-vazinejanciu-tarptautiniais-marsrutais-darbo-apzvalga.html Peržiūrėta 2025 m. Balandžio 23 d. 20:50
×
74 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo