Elementarių logikos užduočių pratybos


Logikos uzduotys. Logines uzduotys. Logikos egzamino uzduotys. Logikos pratybos. Logika uzduotys. Teiginiu logikos uzdaviniai. Supaprastino logine israiska. Logikos egzamino pavyzdys. Logikos uždaviniai. Matematine logika uzduotys.

Elementarių logikos užduočių pratybos. Įvadiniai paaiškinimai. Teiginių logika. Loginių santykių nustatymas. Kalbos tekstų formalizavimas teiginių logikos priemonėmis. Simbolinių išraiškų skaitymas ir užrašymas. Teiginių logikos dėsniai. Savybių logika. Kalbos tekstų formalizavimas savybių logikos priemonėmis. Simbolinių išraiškų skaitymas ir užrašymas savybių logikoje. Savybių logikos išraiškų pertvarkymas. Santykių logika. Kalbos tekstų formalizavimas santykių logikos priemonėmis. Veiksmai su santykiais – šeimyninių santykių apibrėžimai. Klasių logika. Kategorinių teiginių formalizavimas. Klasių skirstymas ir apibrėžimai. Būtinos ir pakankamos priklausymo klasei sąlygos.

Praeitų metų darbo su vdu neakivaizdinių studijų studentais patirtis parodė, jog studentams, atliekantiems namų darbų ar žinių patikrinimo užduotis, neretai trūksta paprasčiausių, tų užduočių atlikimui reikalingų, techninių įgūdžių.

Todėl ši metodinė medžiaga ir yra skirta padėti studentams suprasti, kaip turi būti pateikiamas uždavinio sprendimas, kad dėstytojas galėtų objektyviai įvertinti studento žinias.

Visa pateikiama medžiaga suskirstyta į skyrius, pagal logikos užduočių temas – teiginių, savybių, santykių ir klasių logika. Kiekviename skyriuje yra po pora pavyzdžių, kaip reikia pateikti elementariausių tipinių užduočių sprendimus. Sprendimai palydimi minima tam kad būtų galima spręsti šio tipo uždavinius, reikia mintinai mokėti pagrindines teiginių logikos jungtis – konjunkciją, silpnąją i sprendimas: sudaryti sudėtingos loginės išraiškos teisingumo lentelę tai reiškia nustatyti, kokios yra tos išraiškos teisingumo reikšmės visoms galimoms kintamųjų reikšmių kombinacijoms. Užduoties sprendimo eigą pavaizduosime smulkiais žingsneliais.

Lentelės parengimas. Nusibraižome lentelę, kurios viršutinė eilutė skirta antraštei, o likusios skirtos galimoms kintamųjų kombinacijoms. Mūsų atveju, esant dviems kintamiesiems – p ir q turėsime 22 = kombinacijas. Jeigu būtų kintamieji, tai reikėtų skirti 23 = eilutes. Antraštėje surašome kintamųjų pavadinimus ir pačią loginę išraišką, ir pridedame dar vieną eilutę, kurioje pasižymėsime . Lentelės užpildymas. Lentelė pildoma pažingsniui, pradedant nuo kintamųjų perrašymo, jų neiginių reikšmių nustatymo, pačių vidinių skliaustų reikšmių užpildymo, kol pasiekiama paskutinė jungtis, atitinkanti visos lentelės reikšmę. Kiekvienu žingsniu pildomos visos lentelės eilutė antruoju žingsniu pakeičiame kintamųjų trečiuoju žingsniu, remdamiesi konjunkcijos ketvirtuoju žingsniu, remdamiesi disjunkcijos apibrėžimo teisingumo lentele, nustatome disjunkcijos reikšmes pagaliau, pen supaprastintas sprendimo variantas. Tais atvejais, kai sprendžiantysis tvirtai jaučiasi žinąs elementarių jungčių teisingumo lentelių reikšmes, ir galįs mintinai pasiskaičiuoti neiginių reikšmes, rekomenduojamas supaprastintas teisingumo lentelės sudarymo būdas. Ir šiuo atveju teisingumo lemtelės reikšmės nustatinėjamos pažingsniui, tik praleidžiamas pirmas ir antras žin.

  • Microsoft Word 39 KB
  • 2010 m.
  • 21 puslapis (5178 žodžiai)
  • Elementarių logikos užduočių pratybos
    9 - 1 balsai (-ų)
Peržiūrėti darbą
Elementarių logikos užduočių pratybos. (2010 m.). https://www.mokslobaze.lt/elementariu-logikos-uzduociu-pratybos.html Peržiūrėta 2025 m. Balandžio 23 d. 20:17
Peržiūrėti darbą
×
74 mokytojai prisijungę laukia tavo klausimo