Akumuliatorius kursinis darbas



Santrauka. Įvadas. Teorinė dalis. Automobilių akumuliatorių baterijų paskirtis. Akumuliatorių baterijos sandara. Geliniai (gel) akumuliatoriai. Rūgštinis akumuliatorius. Šarminiai geležies ir nikelio, kadmio ir nikelio akumuliatoriai. Optima akumuliatoriai. 8. Akumuliatoriaus priežiūra eksploatuojant. Akumuliatoriaus tinkamas eksplotavimas. 13. Praktinė dalis. Akumuliatorių eksploataciniai gedimai. 14. Akumuliatoriaus baterijos gnybto remontas. 15 Išvados. Literatūra. Paveikslėlių sarašas.
Automobilių akumuliatorius yra svarbus visai elektros grandiniai jis jai leidžia užvesti vidaus degimo variklį ir naudtis visais elektros prietaisais nedirbant varikliui. Kiekvienas prietaisas turi veikti tvarkingai, lygiai tai pat ir akumuliatorius. Akumuliatoriaus priežiūrai nereikia skirti nei daug laiko nei daug išlaidų, kad pratesti jo funkcionavimo laiką, o tai yra svarbu nes akumuliatorius kainuoja tikrai ne mažus pinigus.
Darbo tikslas:
Gilinti remonto technologijos dalyko teorines mokslo ketpties žinias;
Formuoti mokslinio tiriamojo darbo pradmenų įgūdžius.
Darbo uždaviniai:
Susipažinti su įvaireis akumuliatoriu tipais;
Pasidomėti kas akumuliatoriaus baterijoms kenkia;
Akumuliatoriaus paskirtis automobiliuose.
• neigiamasis elektrodas (neigiamasis gnybtas, neigiamosios plokštelės);
Geras našumas žemoje temperatūroje. Akumuliatoriaus talpa sumažėja nežymiai žemoje temperatūroje;
Panaudojimo būdai:Elektrinis dviratisElektrinis motociklasGatvių valymo mašinosŽaidimų automataiElektrinis neįgaliojo vežimėlisElektriniai automobiliaiGolfo automobiliai
Šiuo metu labiausiai sekamas elektrolito lygis. Jei akumuliatorius priklauso mažai aptarnaujamųjų grupei, jo lygį užtenka tikrinti vieną kartą per metus, o paprastiems akumuliatoriams tai reikia daryti kas 2 500 km.Tačiau, blogai dirbant įtampos reguliatoriui ir per daug intensyviai kraunant akumuliatorių, elektrolito lygis gali nukristi greičiau. Jei akumuliatoriaus indas neįtrūkęs, vadinasi, išgaravo vanduo, todėl į akumuliatorių įpilama distiliuoto vandens.
Sezono pabaigoje akumuliatorių reikia įkrauti, nes, dirbdamas automobilyje, jis būna įkrautas ne daugiau kaip 85 %. Įkrovimo srovė yra nominalaus dydžio. Įkrovimą baigiame, kai elektrolitas „verda“, o jo tankis nedidėja.
Akumuliatorių geriausia saugoti sausoje patalpoje, esant aplinkos temperatūrai nuo 0 iki -30 0C. Kai temperatūra neigiama, akumuliatoriuje sulėtėja žalingi cheminiai pakitimai (pvz., išsikrovimas), tačiau, jei temperatūra labai žema, gali suaižėti mastika, sutrūkinėti plastikas. Taip saugomi sausi akumuliatoriai, taip ir su elektrolitu. Jei akumuliatorius yra sausai įkrautas, jį taip leidžiama laikyti iki trejų metų. Atkreiptinas dėmesys, kad būtų tvarkingi hermetizavimo elementai. Jei akumuliatorius su elektrolitu – periodiškai reikia tikrinti tankį, ir kai jis sumažėja iki 1,23 g / cm3 – įkrauti.
Net ir geros kokybės akumuliatorių galima sugadinti jį blogai ekspoatuojant. Iš eksploatacinių gedimų pažymėtina didelis išsikrovimas bei sulfatacija. Įkrauto ir nenaudojamo akumuliatoriaus normalus išsikrovimo greitis yra tuomet, kai prarandama ne daugiau kaip 0,7 % talpos per parą. Kai išsikrovimas yra didesnis – akumuliatorius sugedęs.Pirmiausia tai įvyksta, kai nepaisoma švaros reikalavimų: nešvarus dangtis ar nešvarus elektrolitas. Dangtis gali būti aplietas elektrolitu, pilant jį į akumuliatorių, arba pasidengia mikroskopiniais lašeliais, kraunant akumuliatorių bateriją, kai kamščiai buvo išsukti. Kadangi elektrolitas yra geras laidininkas, dangčio paviršiumi tarp akumuliatorių baterijos gnybtų teka žymi išsikrovimo srovė. Dėl to paruošto darbui akumuliatoriaus dangtį reikia gerai nuplauti paprastu vandeniu ir sausai nušluostyti.
- Microsoft Word 142 KB
- 2016 m.
- Lietuvių
- 19 puslapių (2740 žodžiai)
- Universitetas
- Povilas
-